Pojęcie może brzmieć niezrozumiale, ale mamy z nim dzisiaj do czynienia powszechnie. Bo e-commerce to nic innego, jak szeroko rozumiany handel elektroniczny. Najbardziej popularną jego formą są przede wszystkim sklepy online. To wszelkie sposoby, które sprzyjają nawiązywaniu umów sprzedażowych na odległość. W sprzedaży elektronicznej wykorzystuje się nowoczesne urządzenia, jakim jest smartfon, faks czy telewizja.
Najczęściej e-commerce kojarzy się z działalnością sklepów w sieci. Ale nie jest to słuszne. Okazuje się bowiem, że taka działalność nie może ograniczać się tylko i wyłącznie do sklepów internetowych. W licznych przypadkach transakcje handlowe zawierane elektronicznie mają charakter pośredni. Oznacza to tyle, że wybranie towaru i płatność za niego odbywa się drogą elektroniczną, a dostawa zamówionego produktu, odbywa się w sposób standardowy lub odbiera się go osobiście. Transakcje elektroniczne mogą też mieć charakter bezpośredni. Wtedy wszelkie działania realizuje się tylko i wyłącznie za pomocą Internetu. Tu zamawia się wyrób, płaci za niego i w ten sam sposób się towar otrzymuje. Branża e-commerce bardzo intensywnie się rozwija, co determinują głównie zyski, jakie płyną z handlu elektronicznego. To najczęściej oszczędność czasu i pieniędzy. Niższe koszty dla sprzedawców. Większe możliwości wyboru, jeżeli chodzi o niezbędne produkty. Handel elektroniczny wykazuje też złe strony. Nierzadko tutaj wymienia się brak możliwości na dokładne zobaczenie towaru. Do słabych stron handlu elektronicznego wlicza się też niebezpośredni kontakt ze sprzedawcami i często opóźnienia w dostawach. Pomimo słabych stron branża e-commerce radzi sobie bardzo dobrze. https://pozycjonowaniebezryzyka.pl